Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wspomnienia z wycieczki do Gruzji

0W sobotę 12 maja 2018 startujemy z lotniska Okęcie w Warszawie i po 3 godzinach lądujemy w Kutaisi w Gruzji. Następnego dnia jedziemy do najbardziej malowniczych miejsc Gruzji – do Kachetii (uważana za ojczyznę wina) dalej do Signagi zwanej miastem zakochanych i do Bodbe gruzińskiego prawosławnego kompleksu klasztornego z IX wieku.

Kolejny dzień to zwiedzanie Tbilisi – Aleja Szoty Rustavelego, Stare Miasto z Twierdzą Narikala, katedra Sioni, Most Pokoju zwany Mostem Podpaską. Na zakończenie zwiedzania odwiedzamy słynną na cały świat wytwórnię koniaków – Sarajashvili. Dość intensywny dzień kończymy ucztą w iście gruzińskim stylu gdzie stoły uginały się pod stertą jedzenia a z czar lało się wino.

Rano po sutym śniadaniu, bo czeka nas długa droga w kierunku Kaukazu, wyruszamy na spotkanie z prawdziwą Gruzją. Po drodze zwiedzamy Mcchetę – to starożytna stolica i najstarsze miasto w kraju. Dalej przemierzając Gruzińską Drogę Wojenną docieramy do Kazbegi gdzie wjeżdżamy terenówkami pod sam kościół Tsminda Sameba na wzgórzu Gergeti. Wracając z gór jedziemy nad Morze Czarne aby tam odpocząć po drodze zahaczamy o Gori odwiedzając muzeum Stalina oraz zaliczamy skalne miasto Uplisciche z niezwykłymi formacjami skalnymi. Jadąc w kierunku Batumi odwiedzamy herbaciane pola Batumi, gdzie własnoręcznie zbieramy listki z krzewów herbacianych. Odwiedzamy też Ogród Botaniczny a wieczorem kolacja w "Złotej Rybce".

Kolejne dwa dni to zwiedzanie Batumi oraz okolic i błogi relaks nad Morzem Czarnym. Były też pokazy umiejętności delfinów czyli delfinie show. I tak dotarliśmy do końca naszej super przygody z Gruzją, którą pokazała nam wspaniała przewodniczka Irena z pochodzenia Gruzinka ale wspaniale mówiąca po polsku i jak nikt inny znająca historię Gruzji.